Fapte vs. Atitudini sau cum sa nu-ti iei tzeapa de la Elka Systems
Dau un search pe Google dupa comenzipc si hop, ce vad in dreapta la legaturi sponsorizate: Tzeapa de la Elka Systems.
UAU! Repede click pe link si m-arunc nerabdatoare in studierea cazului.
In Fapt – radiografia “tzepei” este developata in toate detaliile de clientul nemultumit, cu toate documentele de rigoare.
Pana aici totul este cat se poate de clar. Problema? Nemultumirea consumatorului fata de cerinta de a pastra cutia/ambalajul produsului.
.
Stau si ma gandesc: suntem in 2008, cumparam electrice, electronice si electrocasnice cu harnicie de cativa ani buni incoace, cifrele vanzarilor sunt in urcare libera – cum de n-a invatat tot consumatorul regulile de baza pt efectuarea garantiei? Adica: actele in original, produsul si am-ba-la-jul lui.
.
Iar in ceea ce priveste Atitudinea clientului nemultzumit, chiar daca acesta este dambovitzean, cu parere de rau nu putem sa personalizam regulile din certificatul de garantie dupa tabloul psihologic al fiecaruia.
.
Quod erat demonstrandum: Atitudinea urmeaza intotdeauna linia Faptelor!
July 30th, 2008 at 23:47
Poate ar trebui sa va mai documentati un pic. Conform ANPC acea mentiune din certificatul de garantie nu are temei legal. S-au dat si amenzi pentru acest motiv. Citat dintr-un comunicat de pe site-ul lor:
“Pentru refuzul de a prelua în garanţie a unui note-book din cauza lipsei ambalajului original (cutie carton), ambalaj ce era cerut conform certificatului de garanţie care prevedea: „la solicitarea acordării garanţiei pentru un produs comercializat de noi, va fi necesar să îl prezentaţi în ambalajul original şi cu documentaţia tehnică ce a fost livrată, cu eventualele accesorii, însotit de certificatul de garanţie în original şi de o menţiune scrisă a defectului constatat. Lipsa unuia dintre detaliile menţionate, atrage imposibilitatea noastră de a asigura garanţia”, operatorul economic a fost amendat cu 4000 lei.”
July 31st, 2008 at 15:18
Adevarul care intereseaza in aceasta problema este ca un produs cumparat beneficiaza de garantia oferita de furnizorul fiecarei marci in parte, implicit de conditiile de garantie solicitate de producator. Pentru asigurarea unei achizitii de succes, noi, ComenizPC, solicitam clientului sa pastreze ambalajul pe durata garantiei. Ambalajul nu este o chichitza pentru a refuza clientul, este o necesitate incetatenita pe piata distributiei de IT - buna/rea, legala/ilegala - fara de care nici noua, ComenziPC-ului nu ni se accepta produsul in service mai departe la Furnizor/Producator.
.
Superficialitatea sau pur si simplu avangardismul unora este doar o sursa de alimentare a divergentelor, o pista de aruncare cu noroi.
July 31st, 2008 at 15:29
Ok, furnizorul e de vina, dar de ce nu incercati sa faceti ceva in domeniul asta? Cum ati facut cu garantia pentru pixeli morti. In alte tari de ce se poate? Vi se pare normal sa am jumatate de camera ocupata cu ambalaje de produse electronice?
July 31st, 2008 at 16:41
Solutii momentan nu prea sunt zic eu, cu a spus si doamna Sorina nu comenzipc sunt de vina, este o regula ce trebuie urmata de toate firmele care activeaza in bransa ecommerce, si ei intampina acelasi refuz din partea producatorului daca nu se aduce si ambalajul odata cu produsul defect. O idee mai trasnita ar fi ca producatorii sa puna o serie personala pe fiecare produs, sa se bage in calculator, si atunci cand cineva vine cu produsul stricat..sa se dea u search pe codul respectiv…ar economisi spatiu …ns daca si timp
July 31st, 2008 at 16:45
[…] online respectiv, in cazul de fata comenzipc.ro. Am citit si postul respectivului client si reactia magazinului online. Sincer consider ca are dreptate clientul, iar clauza legata de prezenta ambalajului este abuziva, […]
July 31st, 2008 at 19:12
Super tare! Clientu si-a tras singur tzeapa si acum urla ca-l doare. Ce-o fi asa greu sa-ti pliezi cutia si sa dormi linistit ca ai garantia asigurata?? Nu vad unde e deranjul sau ce e abuziv in cerinta asta. Cine doreste reguli “ca-n alte tari” sa-si comande produse acolo si sa nu mai faca lobby p-aici.
July 31st, 2008 at 23:09
sunt de acord ca trebuie sa pastram ambalajul. acum unii nu sunt de acord cu asta ca pana la urma folosesti produsul nu ambalajul. dar nu stiu… strainii astia bagamias ceva in ei au grija de tot ce cumpara si indeplinesc toate regulile nu se mai intreaba de ce trebuie sa pastreze cutia…. in fine noi romanii credem ca daca ne ducem sa ne certam cu aia de la magazin se rezolva. uneori gresesc alteori iti dau teapa cu speranta ca nu te prinzi… si culmea uneori merge.. si eu lucrez in vanzari si inteleg cum e
August 2nd, 2008 at 9:46
Adevarul este undeva la mijloc in ceea ce priveste problema dezbatuta. Asa cum spunea si florin, ANPC considera ca pastrarea ambalajului original pentru un produs este o clauza abuziva in contracte si de fiecare data cel penalizat este comerciantul.
Personal am discutat despre acest aspect la o masa rotunda organizata de CJI si APTI acum o luna si ceva. Fara sa am nimic cu nimeni, parerea mea sincera este ca NU ar trebui sa fim obligati (ca si clienti) sa pastram toate cutiile. Si o spun bazandu-ma doar pe experienta mea si pe debaraua plina de cutii de la diverse produse care inca sunt in garantie. Chiar daca am o debara generoasa, aceasta este plina de tot felul de ambalaje de care ma lovesc constant si pe care le injur ori de cate ori le vad.
Solutia pe care ar trebui sa o adopte magazinele consta in persuasiune asupra furnizorului. Daca ar exista un efort de masa in care majoritatea comerciantilor mari sa refuze sa mai cumpere de la un furnizor daca acesta nu ii accepta ca retur un produs fara ambalajul original, cu siguranta furnizorii se vor alinia la cerintele magazinelor pentru ca altfel pierd clienti. Din pacate, insa, acest lucru e greu daca nu imposibil de realizat pentru ca intotdeauna se vor gasi magazine care - in ideea de a avea cat mai multi clienti - nu vor face front comun cu cele care pun piciorul in prag.
In cazul asta, cred ca cel mai bine este sa iti informezi clientul ca trebuie sa-si pastreze ambalajul original pentru a beneficia de garantie si nu sa consideri ca ar fi trebuit sa stie acest lucru.
E o poveste cu dus si intors… pana la urma cui ii convine sa pastreze cutia de carton in care e ambalat un frigider, un aparat de aer conditionat sau o masina de spalat?
August 2nd, 2008 at 11:12
Andrei, adevarul este asa cum spui si tu, undeva la mijloc, depinde in tabara cui te afli. Daca esti client - iti pare deplasata cerinta de-a pastra ambalaje, pe buna dreptate. Daca esti vanzator - sa respecti cerintele furnizorului face parte din regulile business-ului.
Si daca tot dezbatem (a)/normalitatea unor cerinte, as lansa o intrebare exclusiv pentru administratorii de SRL-uri/SA-uri: cum vi se pare oameni buni obligativitatea de a pastra documentele financiare pt ani si zeci de ani de zile?
Sau cum bine zici tu, Andrei, “de fiecare data e penalizat comerciantul”.
Dar ca sa revin la problema noastra, ComenziPC a incheiat deja cateva acorduri (verbale deocamdata) cu o parte din furnizorii nostri, obtinand facilitatea de a renunta la cerinta pastrarii ambalajelor pentru unele componente hardware, unele monitoare LCD si unele notebook-uri. In limitele intelegerii cu Furnizorii/Producatorii nostri, Comenzi PC a luat si va lua mereu atitudine in scopul multumirii CLIENTILOR sai. Dovada in acest sens este si “Garantia zero pixeli” , creatia ComenziPC exclusiv in favoarea CLIENTILOR.
August 5th, 2008 at 21:22
Hai sa nu comparam un document financiar cu o bucata de carton!!!
In fond, daca un produs e defect, ce mai conteaza in ce e ambalat?
Asa ca de ce nu il ambalati pur si simplu intr-o cutie noua?
Sa nu mai faceti atata tam-tam cu providerii si sa afisati un pic de respect fata de clienti!!!!
August 5th, 2008 at 21:26
A, am uitat: voiam sa cumpar in valoare de vreo 1000 de lei…dar dupa ce am vazut atitudinea ta, nu voi mai face acest lucru. Voi cumpara de altundeva, poate mai scump…dar mai sigur…
August 5th, 2008 at 23:49
Aoleu mai Andrei, ce le-ai facut-o astora de la comenziPC!!! Iti dai seama ca fara comanda ta de 1000 lei, cred ca nu vor mai dormi cateva zile…si vor face o sedinta de urgenta cum sa te impace..daca iti spun ca esti BOU crezi ca se vor supara bovinele pe mine? Tu sigur nu trebuie sa te superi, am tras doar o concluzie, si oricum nu cred ca sunt primul care te catalogheaza astfel.
In alta ordine de idei, ca sa fiu on-topic, daca nu aduci cutia, vanzatorul nu o accepta pt ca importatorul nu o accepta, iar acesta la randul sa nu accepta pt ca producatorul nu accepta nici el.. E un lant pe care nu ai cum sa il intrerupi. Ca sa scap de aceasta corvoada a cutiilor, carticelelor, etc eu de exemplu le tin cel mult o luna, dupa care le arunc si ma rog sa nu se strice. Si daca se strica iau altele sau le repar in regie proprie, daca insa 1000 lei ti se par o avere, gen Andrei, e insa mai bine sa le pastrezi.
August 6th, 2008 at 12:29
Nu stiu daca o sa faca o sedinta pentru Andrei, dar uite ca ma adaug si eu pe lista celor care vroiau sa cumpere de aici (mai ales ca am mai cumparat de la Elka si chiar si garantia s-a rezolvat fara probleme si repede), dar vazand atitudinea angajatilor de aici (apropos, de ce unul din mesajele mele este tot in moderare?) cred ca o sa renunt.
Iar domnu’ Mircea n-are decat sa ma incadreze oriunde vrea el in regnul animal, daca atat il duce pe el capul… fiecare cu placerile lui.
August 6th, 2008 at 22:14
Andrei, special pentru tine, spun din nou ca nu noi am inventat regula pastrarii ambalajului, dar o respectam ca pe orice alta regula valabila in acest lant Producator-Importator-Furnizor-Enduser. Cu deosebita parere de rau pentru parerile si deciziile tale, respectul (despre care amintesti tu) fata de clienti in problema de fata este afisat negru pe alb in certificatul de garantie.
.
Florin, despre mesajul tau din moderare, daca n-ai fi introdus link-uri in comment, mesajul ar fi fost publicat.
.
Mircea, de la sic-sic-urile astea de ne-mai-cumparare si pana la amenintarile cu OPCul sau alte manifestari non-violente ale nemultumirii, intotdeauna vor exista clienti nemultumiti. Fara sa deschid acum o “lista” (cum spunea Florin ) – numai cine nu vrea sa inteleaga, nu intelege, sau cine nu poate. Din fericire pentru noi toti, sunt sute si mii de magazine IT in Romania, afinitatea fata de unul sau altul difera de la om la om, poate odata s-o inventa Magazinul-Minune, care sa functioneze numai dupa bunul-plac al clientului, mai stii?!?
Liviu, atata timp cat relatia vanzator-cumparator este guvernata contractual de un Certificat de Garantie semnat si acceptat de parti - restul comentariilor sunt de prisos. Dar asta banuiesc ca stii, nu trebuia sa ti-o spun eu. Insa as vrea sa-mi spui (daca doresti) cum ai fi procedat tu in cazul in care ai fi fost administratorul magazinului online in aceasta situatie.
August 13th, 2008 at 13:18
Cumpar de la comenzipc/ elka de 5 ani de zile si, sincer, sunt extrem de multumit de promptitudinea cu care produsele sunt preluate in service si se intorc de acolo. Nu am avut nici macar un singur reper refuzat la service de ei, chiar daca nu intotdeauna am avut cutia, certificatul de garantie ori factura in original.
Pe de alta parte cred ca ar trebui citit cu mai mare atentie certficatul de garantie la cumpararea produsului inainte de a comenta pueril conditiile acestuia.
August 19th, 2008 at 10:50
Mi se pare o chestie de bun simt sa sti ca atunci cind cumperi un produs, va trebui sa ii pastrezi si ambalajul pe toata duirata garantiei. Am refuzat preluarea in gestiunea de service de zeci de ori pe motivul neprezentarii ambalajului original. De ce? Simplu, pentru ca nu am dorit sa achit din buzunarul propriu eventuala distugere (de exemplu) a unui monitor de peste 1500 de ron care a fost adus la service fara protectia de polistiren. Lucrind intr-un punct de lucru, preluarea garantiilor si trimiterea lor mai departe spre sediul central presupunea expedierea garantiilor (ca si a retururilor prin masina de marfa). Intre zeci de cutii cu tot felul de produse in ele, pe drumurile de uber quality din Romania numai inconstient trebuie sa fii sa trimiti sute de km la service un produs fragil fara protectie. Ce faci in cazul asta, te duci cu miloaga prin vecini dupa ambalaje doar ca sa servesti clienti care nu au nici macar bunul simt sa isi gaseasca un colt in boxa/garaj/balcon sa isi plieze cutiile si sa le pastreze pe durata garantiei? E vorba de bun simt si de decenta, iar orice om cu obraz dupa ce isi cumpara o componenta pe care a dat destui bani se gindeste… bai dar daca se strica naibii pe perioada garantiei? macar sa ii pastrez cutiile. Clientii romani din pacate in marea lor majoritate dau dovada doar de gura mare si de o atitudine ca sa nu zic nesimtire maxime. Te ameninta in stinga si in dreapta cu OPC ul si atit fara sa se gindeasca ca un contract impune clauze de ambele parti. Sa va spun citi am dat afara din magazin pe motiv de nesimtire? I-am asteptat cu OPC ul mai apoi si nu s-a mai intors unul.
Pina la urma nu te obliga nimeni sa cumperi de la o anume firma, daca nu iti convin conditiile din cerificatul e garanatie nu cumperi. Insa dupa ce l-ai semnat (asta presupunind ca ai citit acele conditii) faptul de a discuta si a te tirgui pe marginea acelor conditii denota mahalagism.
August 21st, 2008 at 13:17
Domnule birocrat Iulian Petrovici dar daca iti aduc un monitor pus intre 7 perne si bagat intr o cutie de carton care nu e a lui il primesti? Oare l a zgariat puful?! Oare are 2 pixeli morti din aceasta cauza?!…Sa terminam cu prostiile fratilor…imi cumpar 100 de monitoare si 30 de desktopuri ca am bani . Trebuie sa depozitez cutiile, sa mi ocup spatiu ca vor niste firmulitze de vanzari on line care nici nu stiu sa puna piciorul in prag, sa ajute clientul dupa care prospera!?! Lipsa de bun simt e la voi…birocratie pe fata….
August 22nd, 2008 at 13:03
Cred ca daca nu constientizezi, in prima instanta, de ce trebuie pastrat ambalajul original, orice alt argument e de prisos.
Pe de alta parte, daca nu ne plangem de bani, de ce ne am plange ca trebuie pastrate ambalajele? Se strica, ia alt produs nou, Richie Rich.
August 22nd, 2008 at 14:51
Ambalajele nu trebuie pastrate. Daca un magazin nu va primeste produsul inapoi e suficient un telefon la ANPC si s-a rezolvat. Conform ANPC nici macar certificatul de garantie nu este obligatoriu. Singurul lucru obligatoriu este factura originala.
August 22nd, 2008 at 21:49
pana la urma….unii pot primi produse defecte fara ambalaj….altii nu pot….asta nu mai tine de producator…..si pana la urma…..e nevoie de produsul respectiv cu toate accesoriile…..nu e nevoie de ambalaj….eu tocmai am umplut un portbagaj de logan cu cutii trimise la pastrare in alt oras…..mi se pare ft hilar…..daca vor…..in caz ca nu se poate repara produsul….sa isi tina cutia de la cel nou care o sa mi-l dea…..
e de-a dreptul aberant…..si o sa dau un exemplu…..daca eu string toate cutiile de la tot……si intamplator pierd o cutie la un tv lcd…..se poate intampla oricui…..care se strica…..eu pierd vreo 2000 de roni ???…cu toate ca pe factura imi apare numele…serie nr B.I. …..
pana una alta….ati uitat o vorba mare….CLIENTUL NOSTRU…STAPANUL NOSTRU !!! …..oricine poate trece cu vederea niste amanunte de genul asta….
….cine nu trece cu vederea….inseamna ca incearca sa treaga in piept clientul….punand niste aliniate scrise cu font ft mic….ca sa se spele pe maini…..
o sa se gandeasca multi daca sa cumpere sau nu de la voi dupa ce ai mai deschis si blogul asta…..daca voi nu incercati sa ajutati clientul cand are o problema….o sa fiti urmatorii pe lista celor falimentati…..
PS: …..UN PORTBAGAJ PLIN !!!….si inca mai urmeaza sa mai cumpar….
September 5th, 2008 at 12:39
Domnilor, s-a mai zis ce voi zice eu insa o fac doar ca sa adaug mai multa greutate ideii.
1. Distributorul trebuie sa respecte legea - daca legea spune ca nu e nevoie de ambalaj, iar furnizorul lui ii cere ambalajul, atunci el se expune constient la acest risc pentru fiecare vanzare pe care o face. Sincer nu inteleg ce ar face de ex. HP cu o cutie de carton pe langa un laptop de reparat dar in fine. (Poate ar trebui sa pastram si zapada artificiala?)
2. Cand eu sunt client ma intereseaza relatia cu cel pe care il platesc, nu si relatiile lui de mai departe. S-ar putea sa fie foarte valabila o explicatie de genul “da, dar sistemul nostru…” etc. insa nu poate fi acceptata. Daca cei de la banca va dau intr-o zi telefon si zic “stiti, s-a blocat windows-ul nostru si v-am sters contul, acum vi l-am redeschis dar e la zero, speram ca nu e o problema, nu noi am facut programul”.
September 25th, 2008 at 10:36
Mda - din aceeasi gama de absurditati comerciale… putem si noi sa devenim absurzi nu? Eu platesc 300E chirie pe 42mp , asta inseamna ~7E / mp… Cine imi plateste 7E/luna sa le depozitez? pentru ca pliate sau nu chiar ocupa spatiu…
Inca nu v-ati maturizat si se pare ca mai aveti mult pana sa o faceti… de ce mintiti ca asa va cere furnizorul? Pai el nu se supune legilor in vigoare? Va place sa fiti prostiti pe fata… asta nu e problema end-userului… eu am dat in judecata firme pentru astfel de absurditati de 4 ori si am sa o mai fac daca e cazul. Stiti de cate ori am castigat? DE 4 ORI.
October 3rd, 2008 at 19:40
Cel cu teapa …imi pare rau de el ca s-a lovit prima data in viata lui de asta cu ambalajul. Aproape 99% din firme se folosesc de chestia asta.
Eu merg pe principiul: ce semnezi cu mana ta trebuie sa iti asumi responsabilitatea.. asa ca no comment pt el sau pentru cei care spun ca e abuziv.
NU e abuziv atata timp cat tu ai ochi, stii sa citesti si intelegi ce semnezi, ca esti de acord cu acele clauze.
Daca nu esti de acord mergi in Vitan la targ si iei ce vrei. Eu am pastrat tot ce scria prin garantii ca trebuie sa pastrez. (si nu am 5 camere, daca vrei, poti) Apropo, la frigider, masina de spalat, aer conditionat, nu scrie ca trebuie pastrat. La telefoane, placi video, etc scrie sa le pastrezi, pai atunci pastreaza-le nu le da la gunoi cu prima ocazie.
Sunt un happy customer la Elka chiar din primii lor ani de functionare. Va recomand oricand oricui stiind ca nu sunteti firma fantoma sau oameni cu 345 de fetze. Angajatii nu sunt asa cum ii descrieti, sau patronii. Sau ca se gandeste cineva ..hai sa mai ciupim si de la astia ceva cu garantiile. La final va pot spune ca in general, se mai pot face exceptii de la regula , dar , numai acolo unde se poate . Adrian V. nu cred ca un judecator poate da verdict in favoarea ta pt intelegerea ta directa cu vanzatorul, decat daca incalca legea. Eu nu vad nici o lege incalcata aici, decat o nemultumire a unui om care nu a respectat, ceea ce avea de respectat.
Have a nice life all.